Als je een fijne showroom wil hebben die uiteindelijk zorgt voor een betere succesratio, dan is het essentieel dat je in acht neemt wat voor zaken een bezoeker van de showroom over de grens kan trekken om uiteindelijk een aankoop te doen. Hoewel het niet enkel aan een of twee zaken ligt of mensen uiteindelijk een actie ondernemen (dat zal elke marketingafdeling kunnen beamen), is het toch belangrijk om met een aantal zaken rekening te houden wanneer het gaat om de inrichting van je showroom.

Tip #1: Zorg ervoor dat de showroom blinkt!

Het is misschien wel een beetje een open deur die hier wordt ingetrapt, maar het kan erg belangrijk zijn om ervoor te zorgen dat je de bezoekers kunt verwelkomen in een prettige en schone omgeving. Je wilt namelijk graag dat ze zich op hun gemak voelen en dat kan bij de meeste mensen direct verbonden zijn aan hoe schoon en fris een omgeving is.

Tip #2: Laat het interieur niet te veel opvallen

Je wilt natuurlijk graag dat de autos die je in de showroom hebt staan de échte eye-catchers zijn. Het is dan dus belangrijk dat je ervoor zorgt dat men niet afgeleid kan worden door andere zaken zoals drukke schilderijen of een opvallende vloer. Wij adviseren je bijvoorbeeld om te kijken voor een gietvloer. Dat is een mooie strakke vloer die ook makkelijk schoon te houden en schoon te maken is. Daarnaast zijn het erg sterke vloeren die goed het gewicht van de auto’s kunnen dragen zonder dat dit problemen of beschadigingen oplevert.

Tip #3: Maak het niet te kil

Je wilt dus graag dat je showroom schoon is en dat het interieur niet te veel aandacht trekt. Desalniettemin wil je wel dat het het een beetje uitnodigend uitziet. Een kille en steriele ruimte is niet erg uitnodigend en kan tot gevolg hebben dat de bezoekers van de showroom misschien geen zin hebben om er al te veel tijd door te brengen. Dat is jammer, want hoe langer de bezoekers in de showroom blijven, hoe groter de kans dat een goede verkoper ze nog even over de streep kan trekken!